Paweł Palica

Przystanek kolejowy w Żółwiej Błoci, stacja na lotnisku i dwa tory do Kołobrzegu? Plany są, pieniędzy na razie nie ma

fot. MOs810, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons

Bardzo szeroko zakrojone prace modernizacyjne na linii kolejowej pomiędzy Goleniowem a Koszalinem planuje zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podjęta została już uchwała o wyborze najkorzystniejszego wariantu inwestycji.

Studium dotyczy między innymi odcinka Kołobrzeg – Goleniów. Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury, studium zakłada dla niego następujące parametry:

  • uzyskanie prędkości konstrukcyjnej i eksploatacyjnej 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych;
  • nowy przebieg linii kolejowej nr 402, poprowadzonej przez utworzenie nowej stacji Port Lotniczy Szczecin Goleniów w miejscu istniejącego przystanku osobowego i dalej skierowanie ruchu do stacji Goleniów przez Żółwią Błoć;
  • budowa nowego przystanku osobowego Żółwia Błoć;
  • przystosowanie torów na stacjach do przyjmowania pociągów towarowych o długości 400 metrów;
  • elektryfikacja linii kolejowej nr 402 na całym odcinku;
  • dobudowa brakujących odcinków drugiego toru szlakowego.

Na ile realne jest zmaterializowanie się tych planów? Tego obecnie nie wiadomo. Realizacja projektu uzależniona jest od pozyskania środków unijnych, których wielkość nie jest dzisiaj znana. W przypadku dostępności środków finansowych realizację dokumentacji projektowej planuje się do 2025 roku, a roboty budowlane na lata 2026 – 2030. Rozpoczęcie wykupu gruntów przewiduje się obecnie na 2025 r.

Więcej na ten temat wkrótce.

OmegAir Cargo
To top