Obecnie Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Goleniowie jest wyposażona w nowoczesny sprzęt ratowniczo – gaśniczy. Kiedyś jej pojazdy wyglądały zupełnie inaczej.
Najlepszym tego dowodem znalezione w strażackich archiwach zdjęcie, wykonane najpewniej około pół wieku temu. Widać na nim strażacki wóz podczas parady przez centrum miasta (dzisiejsza ul. Konstytucji 3 Maja), być może był to pochód pierwszomajowy.
Wszystko wskazuje na to, że był to średni samochód gaśniczy wodno-pianowy Jelcz 003. Jak podaje strona prl998.pl, był on zbudowany na podwoziu Stara A26P z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 105 KM, a rozwijał prędkość do 80 km/h. Wyposażony był między innymi autopompę i motopompę, zbiornik na wodę o pojemności 2000 l, zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 200 l, działko wodno-pianowe o wydajności 800 l/min, urządzenie szybkiego natarcia, węże i armaturę oraz drabiny.
Te samochody gaśnicze zaczęły zjeżdżać z taśmy produkcyjnej JZS w 1969 roku. W gruncie rzeczy była to niewielka modernizacja dotychczas produkowanego modelu 028.
Zmiany objęły m.in. wprowadzenie zaworów kulowych do układu wodno-pianowego oraz zastosowanie zbiornika wody o innym kształcie. Pojemność zbiornika środka pianotwórczego została zwiększona do 200 litrów. W wyniku sugestii użytkowników poprzedniego modelu 028, w nowym pojeździe zmieniono również nieco rozmieszczenie skrytek na sprzęt. Przedział załogi zyskał nowy system przewietrzania i ogrzewania dzięki zastosowaniu NRD-owskich klimatyzatorów OETF. Najważniejszą nowością było wprowadzenie zmiany w mechanizmie napędu autopompy. W miejsce dwóch pojedynczych łańcuchów Galla, które w praktyce okazały się bardzo zawodne, wprowadzono jeden podwójny.
W tej postaci pojazd produkowano do roku 1975.