W tworzeniu nowych miejsc pracy w województwie zachodniopomorskim pomóc mają vouchery zatrudnieniowe, stworzone z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego.
Vouchery to kontynuacja dobrze przyjętego przez przedsiębiorców z regionu instrumentu, który pilotażowo wdrażany był przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie wraz z 12 powiatowymi urzędami pracy dwa lata temu. Z voucherów skorzystało wówczas 136 pracodawców, a spośród przyjętych do projektu 165 osób bezrobotnych, 130 utrzymało ciągłość zatrudnienia przez wymagany okres 12 miesięcy.
Jak starać się o voucher?
Pracodawca będzie się ubiegał o wsparcie w danym powiatowym urzędzie pracy, który realizuje projekt. Warunkiem głównym otrzymania vouchera o wartości do 40 tys. zł jest zatrudnienie osoby bezrobotnej zarejestrowanej w PUP oraz zapewnienie ciągłości jej zatrudnienia przez 12 kolejnych miesięcy. Głównym celem projektów jest bowiem aktywizacja osób bez pracy, dlatego projekty PUP-ów skierowane są do osób zarejestrowanych jako bezrobotne, w tym w szczególności do osób znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy. Do tej grupy zalicza się: kobiety, osoby młode, osoby 55+, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach, osoby z niepełnosprawnościami.
Wsparcie będzie można przeznaczyć np. na szkolenia, które pracodawca samodzielnie dopasuje do potrzeb firmy (m.in. zmiana lub dostosowanie kwalifikacji pracownika), ale też wynagrodzenie pracownika wraz z jego pochodnymi.
Vouchery dostępne będą w 16 powiatowych urzędach pracy w regionie, w tym w Goleniowie (60 voucherów).